בריף פרסומי לאסטרטגיה ראשונית
תאריך הבריף:
הלקוח:
הפרוייקט:
לדוגמא: חבילת מיתוג בסיסית
המוצרים הפרסומיים:
לדוגמא: לוגו+סלוגן
- החברה, המפרסם:
(תיאור חזון החברה/העסק, מטרותיה, פעילותה, כמה שנים היא קיימת, פעילות בעבר, מותגיה האחרים וכו')
- מטרות הפרסום:
(מה אנחנו רוצים שקמפיין הפרסום ישיג בשנה הנוכחית)
- הסביבה התחרותית:
(מי המתחרים, ומה מאפייני התחרות העיקרית של המותג – כולל מותגי החברה)
- קהל היעד:
(מאפיינים דמוגרפיים ואחרים של קהל המטרה של המותג; קהל מטרה תקשורתי ומשתמשים)
- מיצוב:
(איך היינו רוצים שהמותג ייתפס ע"י הלקוח: יוקרתי, עממי, מתאים לצעירים, פרוע, סולידי, קלסי וכו'.)
- צרכים שהמותג מספק:
(אילו צרכים המותג מספק. אילו תובנות יש לנו מהשוק שאנחנו רוצים שהמותג יספק וכו')
- ערכי המותג:
(איך המותג גורם לי להיראות בעיקר. לדוגמה: מתוחכם, מבין בקטגוריית המוצר, מצליח, צעיר, איני וכו')
- אני המוצר – אישיות המותג:
(אם המותג היה אדם, איך היינו רוצים שהוא ייראה ומה תהיינה תכונותיו העיקריות. לדוגמה: צעיר, בינלאומי, מתוחכם, משכיל, בעל מקצוע חופשי, פתוח לסביבה, חברותי, מצליח, גבר או אישה וכו')
- תועלות ללקוח, מדוע יקנה את המותג:
(הסיבות שבגללן יקנה את המותג, גם, מה היינו רוצים שתהיינה הסיבות. איך קניית המותג תגרום לצרכן להרגיש)
- ההבטחה הפרסומית:
(מה מבטיח הפרסום הנוכחי: שתהיה מצליח, שילבין את הכביסה, שתקבל קידום בעבודה וכו')
- הסיבות להאמין:
(אילו עובדות יש במוצר, מה אנחנו הולכים לעשות על מנת שהצרכן יאמין למיצוב, לערכים, לאישיות, לתועלות וכו')
- טון וסגנון:
(איזו רוח היינו רוצים שתהיה לפרסום, איזה צבע – בהתאם לאווירה שהגדרנו במיצוב ה"אישיות")
- לוח זמנים לפרסום:
(מתי היינו רוצים לפרסם – לפי עונות)
- תדירות הפרסום:
(אחת לכמה זמן, לדוגמא: כל שבוע למשך חודש)
- תקציב:
(הגדרת התקציב הכולל לשנה הנוכחית)
- המטלות לפרסומאית:
(מה אנחנו רוצים שמשרד הפרסום יעשה. לדוגמה: הפקת מודעות למדיה, "חבילת" דיוור ישיר ללקוחות פוטנציאליים, יח"צ, מועדון לקוחות)
- לוח זמנים לפרוייקט:
(מתי עושים מה. מתי פגישת ההכנה, מתי מציגים ומתי מאשרים קונספטים, מתי סקיצות וכו')
- חובה:
(מה אנו חייבים שיהיה בפרסום. לדוגמה: בצילומים – סיטואציות חברתיות, או אנשים צעירים, או לקוחות וכו'. אולי אפילו נרצה שיהיה שיר קליט שמח וידוע)
בוודאי נבקש: אסטרטגיה של קמפיין הפרסום גם לשנתיים הבאות.
- המשתתפים בפרוייקט:
(א. מי אחראי לניהול הפרוייקט
ב. מי משתתף באילו פגישות
ג. מי מחליט)
- שת"פ של הלקוחות
(על הלקוח להיות זמין ולספק מידע וחומרים קיימים בהתאם ללו"ז שנקבע)