חורף קיץ אפיון לקוחות

מבחינה אסטרטגית-תקופת החורף היא העונה הטובה לעסקי נותני השירותים:
לימודים, ייעוץ, טיפול, עיצוב, תכניות נשים- מלבד השירותים השוטפים של הנה"ח , תיווך ומכירות למשל.
מולם עומדים עסקים עונתיים כמו –שיפוצים, חוגים לילדים ,בילויים, נופש, תחזוקה שאז דווקא יוצאים הרבה ומנצלים את הקיץ הפורח למטרות אלו.
או שירותים אקטואליים הנצרכים פיר 'אירוע' כמו שירותי הפקה או עיצוב אירועים או תסרוקות. ובתחום שלי: סדנאות ניהול זמן וניהול אנרגיה לצוותים בסביבות פסח, או תכניות וסדנאות חוויתיות לצוותים בימי גיבוש.
הלקוחות המגיעים אלי מגיעים לשתי מטרות:
1.ייעוץ ארגוני-
ארגוני למנהלות צוותים או עסקים, וכן ייעוץ שיווקי אסטרטגי,
2. המטרה השניה היא : התמקצעות- קורסים בנושאי יזמות עסקית, מנהיגות וניהול,
וקורס הדגל למנחות ולמרצות תחת הכותרת: הנחיית קבוצות.
אז כפי שציינתי בתחילה, עונת החורף היא העונה המתאימה ללמידה. בשנה שעברה הציעה לי הגרפיקאית להשקיע במודעה יקרה כי לטענתה יש חורף ארוך, וניתן לקיים כמה פעמים את הסידרה, היא צדקה ואני מודה לה על העצה האסטרטגית.
גם שירותי הייעוץ מועדפים בזמן שגרה-
המאפיינים של עונת החורף הם: רוטינה המאפשרת יישום פעולות פיתוח עסקי או שינויים ארגוניים.
מפסח, נכנסים למתכונת אחרת של 'גלי' פעילות ויותר קשה להכנס להתערבות ארגונית.
אני בעצמי מחבבת את הקיץ, זקוקה נואשות להורמון הסרוטונין שמפרישה מערכת העצבים כאשר היא נחשפת לשמש –הורמון שאחראי על מצב הרוח והשמחה.. שנים הייתי מרגישה דכדוך חורף- עד שלמדתי לעזור לעצמי: לחמם בלי הפסקה, להדליק את כל החשמלים בלי להתחשב בחשבון הבנק
ואפילו-לפגוש אנשים-כן זה חשוב ומחמם, וב"ה אני פוגשת לקוחות אהובות בקורסים ובהדרכות שלי.
ומאד מתאמצת מעבר לערך הגבוה של התמקצעות לתת שמחה ואהבה.
ה'ספורט' שלי הוא להכנס למעלית בבנין המשרדים בו המשרד שלי שוכן ופשוט לחייך לכל אשה מכונסת, עסוקה או לחוצה (בבנין שוכנים להם משרדים 'נחמדים' שונים כמו מס הכנסה ועוד…)-
האוירה משתנה מיד ולמרות מחנק המעילים וההבל שמתחיל להפשיר מבחוץ –אנשים,
ובעיקר אני נפלטים לעמל יומם מחייכים ונינוחים יותר.
לגבי אופי הלקוחות המגיעים אלי-האמת שאני מאד מאמינה בשיקוף וגם מלמדת על זה לא מעט בקורס להנחיית קבוצות או בסדנאות שירותיות ומיומנויות תקשורת-
קיים סוג של שיקוף ברמת ראי- שבעצם משקף לי היועצת או המנחה את הבבואה שלי בקרב הלקוחות או הקבוצות, והיות שאני לא טיפוס חורף-אני פשוט מאמנת את עצמי להנות מהאויר הצח, מהגשם המשמח , לחייך גם אל היום הקצר המכנס אותנו לביתיות חמימה עם ריח של פופקורן ואני חושבת שזה עובד.
גם הלקוחות הכבדים שדומים לי בעניין של ההנעה בחורף-מצליחים לשנות פאזה ולקדם עשיה.
בקיץ –אין בהכרח יותר פרודוקטיביות-שאלו הספקים של תפוקות ושינויים- אבל לרוב בארגונים קהילתיים או לימודיים-כן מזהים בקיץ יותר מוטיבציה ודינמיקה- כאשר החורף הוא זמן האסיף- משקיעים בפיתוח, בבניה, בגיוס משאבים ועוד.
כנל-לגבי הלימודים- כפי שציינתי –בחורף יש יותר ביקוש בשל התקופה הרצופה יחסית ללא חגים,
אך בקיץ, המשתתפות בקורסים יותר עניות ואנרגטיות במיוחד בקורסי ערב.
אבל ….אולי זה שוב השיקוף ראי שלי…:)

הפעלות קבוצתיות
לחנוכה

לקבלת ההפעלה החוויתית למייל,
השאירו פרטים: