נאום המעלית
הכלי העיקרי לשיווק עצמי למשרה המבטיחה בס"ד
רקע:
נאום המעלית הינה שיטה להציג נושא בתמציתיות מירבית, במטרה למשוך את תשומת לב השומע/ת כך שירצו לשמוע יותר על הנושא. זאת מטרת השיטה, לתפוס את תשומת הלב – כך שהמקשיב יבקש לשמוע עוד. השיטה באה למנוע את טעות נפוצה של יזמים – להציף בפרטי פרטים את השומע ולשעמם אותו. השיטה פותחה ע"י יזמים המבקשים את תשומת ליבם של משקיעים פוטנציאליים בעולם עמוס פניות דומות.
שלבי הדיאלוג:
- נאום המעלית:
א. מי אוכלוסיית היעד, מה הצורך שלה שאתם הולכים לענות עליו?
ב. "חזונצ'יק" מה ישיגו המעסיקים אם ישלבו אתכם בעבודה?
ג. כיצד את חושבת שדווקא את תוכלי לתרום לחברה/למשרד/לארגון?
ד. איך (לא למה) הפתרון שלכם טוב יותר מהפתרונות הקיימים או המוצעים ע"י אחרים – מהו הייחוד של הפתרון שלכם?
כעת עצרו, וודאו שקהל היעד מעוניין לשמוע עוד…
אם את נשאלת שאלות עניין –
סימן שהצלחת לעניין – ואז,
כדאי להיות מוכנים עם האינפורמציה הבאה:
- מה הביא אתכם להגיע לעסוק דווקא בתחום זה?
- נתונים (Factoid) – קשור ו- מעניין, פחות ידוע, מפתיע.