שיטות לניהול משימות

שיטות לניהול משימות

1. תהליך העבודה

מטרה:
השגת שליטה על המשימות וההתחייבויות

  1. איסוף
    "פריקת" כל המשימות אשר בראשנו אל תוך "סל" (וירטואלי או אלקטרוני), לפחות אחת לשבוע.
  2. עיבוד – שתי אפשרויות פעולה:
    • אם המשימות יכולות להתבצע כעת (בפחות מ – 2 דקות)  –  בצע אותן!
    • אם לא:  העבר לביצוע של אחר, השאר לביצוע מאוחר יותר, תייק או זרוק.
  3. ארגון
    מערכת רשימות מומלצת:

    • פרויקט = כל משימה שדורשת יותר מפעולה אחת להשלמתה. כל פעם תיקבע הפעולה הבאה לביצוע, עד להשלמת המשימה . (לדוגמא:  סקר שביעות רצון בקרב העובדים. הפעולה הנדרשת: משיכת רעיונות מהאינטרנט).
    • המתנה – כשמשימה הוטלה לביצוע של אדם אחר/ המתנה לתאריך.
    • יום אחד – דברים שצריכים להתבצע מתישהו אך לא מיד.
  4. בקרה
    סקירה ומעקב אחר רשימות הפעולות והתזכורות.

2. מודל 6 המיקודים

מטרה:
הערכת מצב למטלות ולהתחייבויות.

פעולה נוכחית >>> פרויקט נוכחי >>> תחום אחריות >>> מטרות שנתיות >>> חזון ל5 שנים >>> מטרות לחיים

  • מבצעים סקירה שבועית תוך התמקדות ברמות שונות.
  • הפרספקטיבה שמתקבלת מסקירה זו צריכה להשפיע על קביעת סדר העדיפויות של המשימות וההתחייבויות שנאספו במהלך עיבוד תהליך העבודה.
  • במהלך הסקירה השבועית, ממקמים את המשימות ברשימות המתאימות.
    לדוגמא – כל הדברים שיש לעשות בתחילת פרוייקט, או כל שיחות הטלפון שיש לבצע.

3. שיטת התכנון הטבעי

מטרה:
פירוק פרויקט למטלות קונקרטיות וספציפיות.

המודל כולל 5 שלבים:

השלבים דוגמ'
1. הגדרת המטרה והעיקרון החלפת התפקיד של המזכירה
2. הגדרת התוצאות הרצויות של הפרויקט שלמזכירה יהיה תפקיד קבוע של רישום תלמידים
3.  סיעור מוחות ארגון רשומות משפחות התלמידים הפוטנציאלים
זיהוי יכולות שיווק, צורך בהדרכה, אפיון המשפחה
4. הפקת תוכנית פעולה ארגון הרשומות, הדרכה לשיווק,
הדרכה לרישום וארגון המידע בצורה ממוחשבת
5.  ביצוע סדר הפעולות ארגון רשומות התלמידים,  הדרכה, למידה סימולטיבית של תסריט השיחה,
ארגון המידע במחשב וכו.

4. מודל דיוויד אייזנהאואר

מטרה:
זיהוי דחוף/חשוב ומה עושים עם ההגדרות

כלי ממיין לרישום משימות לפי שני קריטריונים: דחיפות וחשיבות

ד
ח
ו
ף
המשימות הדחופות
והחשובות ביותר
משימות דחופות
אך לא חשובות
משימות חשובות
אך לא דחופות
המשימות הכי פחות דחופות
והכי פחות חשובות
חשוב
  • עליכם למקם את המשימות השונות בחלונות המתאימים.
  • כך תוכלו לסדר לעצמכם את המשימות שצריך לבצע קודם, אל מול המשימות שניתן לבצע מאוחר יותר.
  • כללים:
    1. מה שדחוף – אפילו אם לא חשוב – וניתן לבצע במיידי, מבצעים מיד – מיידי = כמה דק'.
    2. חשוב ודחוף – בסדר עדיפות ראשון
    3. חשוב ולא דחוף – להקצות זמן עם התחייבות חיצונית – להתחייב למישהו חיצוני על 'סיפוק הסחורה' ביעד קצוב.
    4. לא דחוף ולא חשוב – לנסות להיעזר בשליחים.

5. מודל הפרמידה ההפוכה- גיטי ויספלד

מטרה:
סדר פעילות זהה בפרק זמן שונה

כשאנחנו בונים משימה, אנחנו למעשה עולים בפירמידת השלבים.

הפירמידה ההפוכה (1)

לפי הסדר הבא – עלינו:

  1. להכין = לארגן את החומרים
  2. לפעול = לבצע
  3. לסדר = אחרי הפעולה
  4. לעקוב = לוודא סיום והגשמה

 

בעצם, אם נהפוך את הפירמידה,
ונקדיש יותר זמן ומחשבה להכנה –
תישאר לנו מעט עבודה בשלב הסיום והבקרה:

הפירמידה ההפוכה (2)

הפעלות קבוצתיות
לחנוכה

לקבלת ההפעלה החוויתית למייל,
השאירו פרטים: