ייעוץ ארגוני בגישת anagement Ingagement לשימור עובדים
מטרות:
- שימור עובדים איכותיים מקהל יעד חרדי ממעגל הגיוס הקרוב ובקרב בצוות הקיים
- ביסוס והטמעת שינוי באפשרות לשילוב עובדים חרדיים בארגון ושימורם לטווח הארוך.
- זיהוי צרכים ומיצוב של האפשרות לשילוב בית עבודה בקונספט המתבקש בקרב המגזר
- הטמעת מיומנויות רכות לעובדים חרדיים שתאפשרנה להן להשתלב ולהתקדם בארגון.
קהלי יעד:
- הנהלה ראשית בארגון
- מנהלי ביניים, מנהלי משאבי אנוש, רכזי גיוס
- צוות קיים
- צוות נוכחי
התהליך:
בתהליך ייעוץ ארגוני אני פועלת בגישת מיקוד פנים הבוחנת את הארגון ומשאביו הבינאישיים במטרה להשגת יעדי שימור שיובילו לתפוקות תפעול גבוהות ולחסכון בעלויות בצורה משמעותית.
התהליך כולל:
א. אבחון
ב. אימון מנהלים
ד. ליווי צוות 1:1
ה. הדרכת נושאים שיוזמנו ע"י ההנהלה,( להלן: המזמין)
פירוט:
א. האבחון
כשלב ראשון נערך אבחון שמתבצע בכמה שלבים:
- פגישות הנהלה(מינימום 2) למטרת סקירת התרבות הארגונית, קבלת מידע על אופי הפעילות והלימה לחזון
ולמטרת- קבלת צרכי המזמין בתיאום ציפיות ע"פ ראייתו מנקודת מבט ניהולית.
- פגישות עם הצוות 1:1 למשך שעה כל עובד/ת.
חשוב לציין שהליך האבחון בקרב העובדות הוכח כמחולל שינוי(מוגדר: "ראיון מחולל שינוי")בתפיסת התרבות הארגונית כחיובית וכמגביר מוטיבצית בודה.
- כתיבת דו"ח אבחון לפי מודלים שיסוכמו מראש ע"י ההנהלה .
בדו"ח יצויינו מאפייני התרבות הארגונית ויתקבלו נתונים סטטיסטיים כלל ארגוניים תוך שמירה על דיסקרטיות וקודים אתיים מול הצוות.
- פגישה עם הנהלה ראשית להצגת נתוני הדו"ח. החלטה על נקודות עבודה
- פגישה עם הנהלת המוקד (דרג ביניים) בת שעתיים להצגת חלקי הדו"ח שהוחלט ע"י הנהלה ראשית להציג לדרג זה למטרת תחילת תהליך ליווי ופיתוח ותיאום ציפיות עבודה.
ב. ייעוץ/ אימון מנהלים
- בהתאם לצרכי המזמין תתבצע פגישה שבועית בת שעתיים עם הנהלת הביניים לאימון/ייעוץ מנהלים לפי נקודות התחקיר.
- פגישת דו"ח ועדכון תתבצע אחת לחודש עם הנהלה ראשית.
ג. ליווי ופיתוח ארגוני
- בהתאם לתקציב המזמין ייקבע היקף של סך שעות שבועיות לליווי הארגון במבנה של פגישות ייעוץ וראיון 1:1 עם הצוות בניתוב המזכירה/הנהלת המוקד.
- מטרת הפגישות היא להטמיע ערכים ונקודות עבודה שהוחלט לעבוד עליהן בעקבות דו"ח האבחון.
בנוסף, הליווי מאפשר סביבת עבודה רגועה ומקדמת עבור ההנהלה והצוות , מונעת פוליטיקה ארגונית ומשברים ומעניקה כלים מותאמים לכל מנהל/ת ועובד/ת לשיפור יכולותיהם התפעוליות והאנושיות בארגון.
ד. הדרכה וסדנאות
- הדרכת ישיבות צוות למטרות שינוי או הטמעת נהלים בהחלטת המזמין
- הדרכת סדנאות , קבוצות צוות למטרות שיפור מיומנויות רכות בארגון, הדרכות מכירות, הדרכות שיווק, סדנאות שחיקה ועוד-לפי הזמנת המזמין.
- הדרכת ימי גיבוש/ ימי כיף/ ODT – לפי הזמנת המזמין
לדוגמה:
קהל יעד של עובדים מתוך הארגון במטרה לחקור את השפעת יום העבודה הארוך בנושאים:- שילוב עובדים/ות חרדיים/יות בקהיליה הארגונית
- קונפליקט בית- עבודה.
- השפעת העבודה בסביבה מחוץ לחממה הביתית
- הרצון ליצור מערכת קהילתית מוכרת ותומכת
- הסיפוק האישי ומיצוי יכולת ההשתכרות
- איתור מועמדים/ות חרדיים איכותיים ומקצועיים בסביבה הקרובה להזדמנות הגיוס הקרובה