הוראה וקריירה ומה שבינהם…

מה עם עובדות הוראה? עם מה הן מתמודדות?

חשוב להתייחס גם לעובדות ההוראה , הגננות העושות עבודת קודש ומחנכות את בנותינו להשקפה נכונה ומכשירות אותן ללימודים בכל הגילאים עם המון מסירות והשקעה.

עבודה במסגרות שמורות מוגדרת כחממה- ואכן, מורות ועובדות העובדות בקרב סביבת נשים זוכות לכמה מעלות שקשה למצוא במקומות תעסוקה אחרים כפי שאכן מופיע בכתבה.

היתרונות המשמעותיים הינם: סביבה תומכת –(המושג 'חדר מורות' הפך להיות שם נרדף לכל קבוצה מקצועית שאפשר לדון בה גם בנושאים פרטיים וחברתיים), השקפה ראויה ונכונה, צוות נשים, הבנה וגמישות הנוצרים מאחוות האחים או שמא האחיות.

דא עקא, השכר לעיתים אינו מספק בכלל וחשוב לזכור כי הפונות לעבודות מן הסוג הזה בחרו מתוך מודעות סביבה מתאימה , והמחיר שהן משלמות הוא-המחיר-השכר הנמוך יחסית למה שמקובל במשק בענפי תעסוקה אחרים.

אמנם, גם בעבודת ההוראה ישנן המשתכרות בכבוד מול גמולים, השתלמויות, נקודות זכות ותארים שנרכשו בעמל. במקרה כזה- נאלצת העובדת לצאת ולהשתלם ע"מ להגדיל את השכר,

ואף בשלב זה-ישנן המעדיפות לוותר לטובת המשפחה.

הרווח המשמעותי בעבודות הוראה ודומותיה הוא לוח השנה המותאם למעגל השנה שלנו ולצרכי הבית- החופשות. בעונות אלו מתקנאות כולן במורות ובגננות, כדאי שלא נשכח את העבודה השוחקת והמתמסרת המזמינה באופן הכי מתבקש הפוגות מתאימות.

קריירה- מה זה בשבילך? מה זה אומר לך?

המושג קריירה-קיבל קונוטציה שלילית ואפילו מגונה ולמעשה חדר אלינו מהעולם הכללי המופקר בו באמת נשים מממשות את עצמן וכל המיקוד שלהן מושקע בעבודה, בעולם הכללי נשים בוחרות לעיתים לוותר על חיי משפחה לטובת העבודה, הן משלמות מחירים אישיים ,בריאותיים ורגשיים כבדים והכי גרוע-נשים שהמשפחה וילדיה הרכים משלמים את המחיר הזה.

במציאות-במילון, יותר נכון- המושג קריירה מתקשר לרצף תעסוקתי– בו אשה מכוונת להתקדמות ולמיקוד בסוג עבודה שהולם את כישוריה ואת ההכשרה שלה- כאשר המטרה צריכה להיות בדיוק הפוכה: הטבה של תנאים בעקבות ההשקעה בעבודה.

מההטבה- מרוויחים הישירים הם המשפחה- שעות נוחות, משרת אמון-בו העובדת אחראית לתפוקה שלה, משרת ניהול המקנה תנאים והטבות ואף העלאת שכר.

חיה רבקה הגיעה אלי לקורס הנחיית קבוצות לאחר שנים של עבודה כגננת ,היא רצתה ללמוד הנחיה מקצועית וכן ולעבור אימון עסקי שיאפשר לה לעשות את הצעד האמיץ ולהציע את שירותיה כמדפ"ית.

לאחר הקורס בו למדה להנחות קבוצות ולהרצות במקצועיות-המשיכה לאימון,

בתהליך הייעוץ  בנינו לה פרופיל מקצועי שהכיל את הרקע של שנות עבודתה הרבות , הנסיון שלא יסולא בפז, ההתקדמות והתובנות שרכשה-'הקריירה' למעשה.

פיתחנו לה מניפת מוצרים חדשניים ומרתקים שהיא מציעה לעולם ההוראה וההכשרה

וכמובן עבדנו על חסמי השיווק העצמיים שלה ועל האמונות ביחס לשינוי שהסבת המקצוע דרשה ממנה.

ואכן, למרבה השמחה, חיה רבקה התפתחה וכיום היא מדפית מצליחה בס"ד, מרצה ומנחת סדנאות בתחום-

שעות העבודה שלה מועטות ביחס לעבר והשכר ממש השליש את עצמו.

מתברר שכאשר מכוונים לטובת המשפחה והנתונים המשתנים בחיים ועובדים בצורה מדוייקת אפשר לכוון ולהצליח בס"ד גם בעבודה מותאמת להשקפה ואף בעבודה מותאמת לתנאי החיים שלנו כאמא, כאשה חסידית וכראש למשפחה מתרחבת וענפה.